Psihoterapie cu Vladimir Neacșu

Tehnologia AVE (Stimularea Audio-Vizuală)

Sesiune de stimulare audio-vizuală cu echipament

Tehnologia AVE

Stimularea Audio-Vizuală (AVE) are origini în cercetările din domeniul neuroștiințelor și ale stimulării audio-vizuale, începând cu anii ’50. Aceasta a evoluat ca o terapie non-invazivă, bazată pe utilizarea sunetelor și a luminii pentru a influența starea mintală.

Procedura AVE include următoarele etape:

1. Sesiunea AVE: Pacientul este echipat cu căști pentru stimularea auditivă și ochelari pentru stimularea vizuală.
  2. Stimularea Sincronizată: Sunetele și luminile sunt sincronizate pentru a crea un mediu terapeutic. Durata sesiunilor variază de obicei între 20 și 60 de minute.
Ședință de Stimulare audio-vizuală

Beneficiile Tehnologiei AVE

Reducția stresului si anxietății:
  • Într-un studiu publicat în *Journal of Clinical Psychology*, 100 de participanți cu tulburări de anxietate au experimentat o reducere semnificativă a nivelurilor de anxietate și stres.
  • Un alt studiu din *Journal of Sleep Research* a arătat că AVE a condus la o îmbunătățire semnificativă a calității somnului în rândul a 50 de persoane cu insomnie cronică.
Îmbunătățirea Concentrației și Clarității Mintale:
  • Un studiu publicat în *Neuropsychology, Development, and Cognition. Section B* a constatat că AVE a îmbunătățit semnificativ atenția și funcționarea cognitivă la 60 de participanți cu deficite de atenție.
  • Într-un alt studiu publicat în *Psychological Research*, 75 de adulți cu funcționare cognitivă scăzută au experimentat o creștere semnificativă a performanței cognitive după sesiunile AVE.
Îmbunătățirea Calității Somnului:
  • Într-o analiză publicată în *Sleep Medicine Reviews*, AVE a fost asociat cu o îmbunătățire semnificativă a calității somnului într-un eșantion de 80 de participanți cu tulburări de somn.
  • Un studiu din *Journal of Occupational Health Psychology* a arătat că AVE poate regla modelele de somn în cazul a 120 de lucrători în ture.
Reducerea Simptomelor de Stres Post-Traumatic:
  • Potrivit unui studiu din *Military Medicine*, AVE a servit ca terapie complementară pentru 90 de veterani cu stres post-traumatic, reducând simptomele acestora.
  • Într-un alt studiu publicat în *Journal of Traumatic Stress*, 120 de persoane cu simptome de stres post-traumatic au beneficiat de sesiuni AVE care au dus la reducerea gândurilor intruzive și a coșmarurilor.

Studiile menționate au fost publicate în jurnale de prestigiu și au implicat eșantioane semnificative de pacienți.

Ședință de Stimulare audio-vizuală
Îmbunătățirea Calității Somnului:
Reducerea Simptomelor de Stres Post-Traumatic:

Ai nevoie de ajutor?
Hello 👋